Dlaczego warto organizować spotkania biznesowe w hotelu?

Data publikacji: 24.06.2020
spotkanie biznesowe w hotelu

Coraz więcej firm organizujących spotkania biznesowe decyduje się przeprowadzić je w hotelu. Nic w tym dziwnego – nowoczesne obiekty dysponują dobrymi restauracjami i wygodnymi salami konferencyjnymi, które nie zawsze są dostępne w firmowym biurowcu. Co zyskuje firma, zapraszając swoich kontrahentów na spotkanie w hotelu?

Wygoda gości przede wszystkim

Jeśli przedsiębiorca organizuje szkolenie lub konferencję, dobry hotel jest do tego wymarzonym miejscem. Przede wszystkim może on zagwarantować swoim gościom nocleg tuż przy sali konferencyjnej – biznesmeni z innych końców Polski nie muszą martwic się o późny powrót do domu i doceniają gościnność organizatora. Hotel, który dysponuje własną restauracją, zapewni też uczestnikom wydarzenia śniadania, obiady i kolacje, a w czasie pracy – kawę i przekąski. Organizator konferencji nie musi więc oddzielnie koordynować dostarczania cateringu do firmy, czy szukania wygodnego miejsca na spożycie posiłku. O wyborze konkretnego hotelu często decyduje jego sala konferencyjna, a dokładnie to, czy jest ona wystarczająco przestronna, klimatyzowana i wyposażona w wydajne nagłośnienie. Warto upewnić się, że oferuje ona też dostęp do sieci Wi-Fi. Uczestnicy dzięki bezprzewodowemu internetowi będą mogli rzucić okiem na służbowego maila, lub szybko sprawdzić interesujące ich wiadomości. Szkolenia i konferencje organizowane w hotelach stają się powoli standardem. Firmy, które decydują się na organizację tego typu wydarzenia w ten sposób, są postrzegane jako nowoczesne i profesjonalne.

A może biznes-lancz?

Wielu przedsiębiorców wybiera również hotelową restaurację wtedy, gdy zapraszają kontrahenta na zwykły biznes lancz. Restauracje w hotelach zatrudniają zazwyczaj wysokiej klasy specjalistów, zarówno jeśli chodzi o kucharzy, jak i obsługę sali. Goście mają okazję spróbować nowych dań, a kelnerzy są w stanie zaproponować najbardziej pasujące do potrawy wino. Obsługa restauracji hotelowych doskonale zdaje sobie sprawę z tego, jak ważna w interesach jest dyskrecja. Zazwyczaj na biznes lancze stara się wydzielać stoliki umożliwiające komfortową i poufną rozmowę.