Cechy dobrej obsługi hotelowej

Data publikacji: 01.04.2019
pokojówka hotelowa

Każdy właściciel hotelu zdaje sobie sprawę, że gość hotelowy wymaga szczególnej obsługi. Sposób, w jaki go przywitamy, ugościmy oraz odpowiemy na wszelkie pojawiające się pytania, wątpliwości czy też potrzeby świadczy o naszym standardzie.

Warto pamiętać, że drobne gesty mogą wywrzeć na gościach niezapomniane wrażenie, co zbuduje trwałą więź między nim a hotelem. Zadowolony gość opowie o swoich doświadczeniach znajomym (osobiście lub na portalach społecznościowych) i stanie się najlepszą reklamą naszego hotelu.

Dlatego tak ważne jest aby zadbać o wysoką jakość obsługi. Personel hotelu powinien z uśmiechem witać gości, żywo reagować na ich uwagi oraz szybko i dyskretnie rozwiązywać zaistniałe problemy. Kontakt z klientami, zwłaszcza w takim miejscu jak hotel, to praca z emocjami. Zadaniem pracownika hotelu jest wyważona obsługa w dwóch obszarach: psychologicznym oraz merytorycznym. Dokładnie w tej kolejności! Personel w hotelu musi nie tylko znać i stosować odpowiednie procedury działania, ale również, a może przede wszystkim, umieć rozmawiać z gośćmi nawet w trudnych i konfliktowych sytuacjach.

Jest kilka cech, które charakteryzują dobrą obsługę hotelową:

  1. uprzejmość i życzliwość

Wydaje się to oczywiste, a jednak właśnie stosunek do gościa jest najczęstszym powodem niezadowolenia klientów. Wszyscy pracownicy hotelu: recepcjoniści, personel sprzątający czy techniczny powinni charakteryzować się wysoką kulturą osobistą i życzliwością wobec gościa.

  1. szybkie i sprawne załatwienie sprawy

Czas rozwiązania zgłoszonego problemu, niezależnie od tego, czy będzie to rejestracja pobytu, wątpliwość dotycząca oferty czy zażalenie na usługę, powinien być jak najkrótszy. Pracownik recepcji powinien mieć odpowiednie kompetencje do załatwienia sprawy.

  1. niewidoczna obecność

Pracownicy hotelu: obsługa recepcji, personel techniczny czy porządkowy powinien zawsze być na miejscu, kiedy gość potrzebuje ich pomocy, ale nie wskazane jest, aby klient na każdym kroku „wpadał” na pracowników hotelu.

  1. indywidualne traktowanie

Badania wykazują, że gość, który czuje, że został zauważony, że uśmiech pracownika recepcji skierowany był bezpośrednio do niego, będzie znacznie lepiej wspominał pobyt w danym hotelu. Drobny gest w postaci ciekawie ułożonych ręczników będzie miłą odmianą i wprawi gościa w dobry nastrój.

  1. pomoc poza hotelem

Niezmiernie ważne jest aby pracownicy hotelu, przede wszystkim recepcji, umieli poinformować gości o okolicznych atrakcjach, pomogli w zaplanowaniu podróży czy w skontaktowaniu się z korporacją taksówkarską. Powinni znać menu hotelowej restauracji, a w razie potrzeby umieć doradzić miejsce, gdzie można wybrać się na drinka lub na kolację.

>