Hotel Sleep – Kontakt

ul. Kominiarska 33, 51-180 Wroclaw

tel. +48 71 715 80 50
fax. +48 71 715 80 54
kom. +48 604 231 938

e-mail: hotel@hotelsleep.pl

Jak zorganizować udaną wigilię firmową? (cz. I)

Kategoria: Blog

Wigilia firmowa

Bardzo wiele firm organizuje wigilie firmowe lub spotkania świąteczne dla pracowników. Forma i przebieg takiego przyjęcia w dużej mierze zależy od wielkości firmy, jej sytuacji finansowej oraz specyfiki działania przedsiębiorstwa. Zawsze jednak ważne jest, aby takie spotkanie odbywało się w miłej, przyjaznej atmosferze i było pretekstem do wspólnego świętowania. Osoby odpowiedzialne za organizację wigilii firmowej powinny więc nieco wcześniej przystąpić do stosowanych przygotowań, aby wszystko dopiąć na ostatni guzik w wyznaczonym terminie przyjęcia.

W tej serii, składającej się z dwóch artykułów, podpowiemy, na co należy zwrócić uwagę podczas organizacji wigilii firmowej i dlaczego takie spotkania mogą być korzystne dla firmy.

Wigilia firmowa to nie tylko świętowanie, ale i wyrażenie szacunku do pracowników

Warto pamiętać, że celem wigilii firmowej jest nie tylko wspólne spotkanie przy suto zastawionym stole, ale przede wszystkim integracja pracowników. Poprzez takie spotkanie można wyrazić swoje uznanie dla ich całorocznej pracy. Aby jednak osiągnąć ten cel, trzeba uwzględnić wszystkich pracowników, również tych, którzy wykonują obowiązki poza siedzibą firmy (np. w innych miastach), a także pracowników mających tymczasową przerwę w pracy (np. na urlopie macierzyńskim). Dobrze jest zaprosić osoby, które nie są zatrudnione na tzw. etacie. W ten sposób pracodawca pokaże, że każda osoba, bez względu na zajmowane stanowisko czy specyfikę zatrudnienia, przyczynia się do wspólnego sukcesu przedsiębiorstwa.

Gdzie zorganizować wigilię firmową? W siedzibie firmy czy poza nią?

Jedną z pierwszych kwestii organizacyjnych jest wybór miejsca spotkania wigilijnego. Ta decyzja zwykle podejmowana jest w zależności od tego, jaki charakter będzie przyjęcie. Krótkie spotkania i formalne spotkania najczęściej organizowane są w siedzibie firmy, np. w sali konferencyjnej. Zwykle wówczas organizowany jest skromny, symboliczny poczęstunek, składane są życzenia i podziękowania za pracę, ewentualnie pracownicy otrzymują firmowe prezenty.

Jeśli jednak wigilia firmowa będzie miała charakter przyjęcia, warto wyznaczyć miejsce spotkania poza biurem. Taka forma również ma wiele zatem. Przede wszystkim pracownicy mają szansę zupełnie “odciąć się” od codziennego środowiska pracy i spędzić miło czas w zupełnie innych okolicznościach. Poza tym w eleganckim hotelu czy restauracji mamy znacznie wiele możliwości urozmaicenia przyjęcia. Piękne dekoracje, suto zastawione stoły, możliwość skosztowania napojów alkoholowych, a może nawet tańce – to wszystko sprawia, że wigilia firmowa nabierze naprawdę odświętnego charakteru.